piątek, 16 marca 2018

Uproszczona wersja opisu Kliwii...

... powstała na skutek wciąż pojawiających się próśb o wyjaśnienie zawiłości wzoru. 

Prawdę mówiąc, gdy dwa lata temu zamieszczałam opis na ravelry, to miałam wrażenie, że wszystko jest klarowne. Okazało się jednak, że niewystarczająco jak dla Amerykanek. Oczywiście niektóre panie kulturalnie prosiły o wyjaśnienie czegoś, czego nie rozumiały, ale zdarzały się też bezpardonowe i krytyczne komentarze. Dziwiło mnie to, bo wzór był przecież darmowy. Nie naraził nikogo na koszty. A poza tym skoro kilka osób zdołało z niego wydziergać piękną chustę, to znaczy, że pomimo jakiś zawiłości nie był on taki zły.

Przez długie miesiące biłam się z myślami, czy usunąć ten wzór ze strony i mieć spokój, czy się tym wszystkim nie przejmować. Wybrałam to drugie, ale w sumie to nie do końca udało mi się nie przejmować, bo z drżeniem wchodziłam na ravelry i z niepokojem zaglądałam na stronę projektu. 

Mijały miesiące i w końcu półtora tygodnia temu dostałam impuls do działania. Kolejna dziewiarka zapytała o tę samą zawiłość co poprzednie i to mi po raz kolejny pokazało, że muszę w końcu coś zmienić. Że może jednak opis jest źle skonstruowany. Chciałam się z tym uporać jak najszybciej, więc każdą wolną chwilę na to poświęcałam i udało się.

Poniższą chustę dziergałam jako test nowego opisu i z tego co miałam w domu. Użyłam jednokolorowej mieszanki wełny z alpaką. Odradzam akryle, czy też mieszanki z akrylem, ponieważ  nie będą one trzymać odpowiedniego kształtu i chusta będzie się zwijać. 




Do projektu można użyć włóczki o dowolnej grubości. Ta wersja jest grubsza od oryginału. 


Wzór jest opisany krok po kroku. Mam nadzieję, że teraz będzie już wystarczająco zrozumiały i pokaże prostotę wykonania tego projektu. Można go pobrać ze strony ravelry (TUTAJ) w języku polskim lub angielskim. Jeśli spodobała się Wam ta chusta, to spieszcie się z pobieraniem, ponieważ niedługo wzór będzie już płatny.

Włóczka NEPAL Drops (kol. 4399 - 160 g),
druty 5,5 mm


16 komentarzy:

  1. Och przeczytałaś moje myśli. Potrzebuję na wiosenny płaszcz niedużej chusty, przeszukuję internet i jakoś na niczym oko nie zatrzymało się. A tu dzisiaj spojrzałam i w mig pojmuję, że to jest to, co mnie "zaczepiło". Nie trzeba mnie przekonywać do twoich projektów, bo od kilku tygodni cieszę się wygodnym, i bardzo praktycznym swetroponczem z twojego opisu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to się cieszę i jednocześnie mam prośbę. Gdybyś w trakcie dziergania wyłapała jakiś błąd to daj znać, żebym to mogła skorygować. Powodzenia.

      Usuń
  2. Się poczęstowałam ;) Bardzo dziękuję :)
    Ludźmi tak za bardzo się nie przejmuj, bo bywają i takie przypadki, którym podarujesz gotowy projekt i podasz z całego serca, na złotej tacy... I pierwsze co usłyszysz to "ale..." zamiast zwykłego dziękuję ;) Jak to moje dziecko mawia, "są ludzie i parapety";)))
    Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz dziękuję za wzór :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za wzór. Własnie takiego wzoru poszukiwałam. Poszperam w zapasach włóczkowych. Wybiorę włóczkę i w przyszłym tygodniu zabiorę się za Twój projekt. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę powodzenia. Niech się wygodnie i bez problemów dzierga.

      Usuń
  4. Na pewno w wolnej chwili wykorzystam. Dzięki za piękny wzór!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ piękna :):):) Ależ dziurawa :):):)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niby prosta rzecz a proszę - efektownie i elegancko. Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja mam problem, nie mogę ściągnąć tego wzoru z Raverly...widzę tylko cenę 6,15 USD...Chusta śliczna jest, zrobiłabym sobie taką dziurawą...Mogłabym prosić o link do darmowej wersji?? Byłabym zobowiązana...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak zapowiedziałam powyżej, wzór w nowej, lepiej rozpisanej wersji był darmowy tylko przez kilka dni. Teraz jest już płatny. Mogę Pani udostępnić jedynie link do poprzedniej darmowej wersji w języku angielskim, udostępnionej na łamach czasopisma knitsy:

      http://www.mycraftacademy.com/desktop_course_magazine.asp?page_no=17&id=264

      Usuń